R e k l a m a

Mieszkańcy Wielunia i regionu wciąż są oszukiwani „na BLIK”. Jak nie dać się oszustowi?

R e k l a m a

Wieluńscy policjanci ostrzegają o pojawiających się w dalszym ciągu oszustwach metodą „na BLIK”. Warto zachować ostrożność. Zanim przekażemy komuś kod z dostępem do gotówki, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa.

Wieluńscy stróże prawa w dalszym ciągu przyjmują zgłoszenia o oszustwach metodą „na  BLIK”. Schemat działania sprawców jest bardzo podobny. Mieszkańcy przeważnie informują mundurowych, że nieznany sprawca włamał się na konto na portalu społecznościowym, a następnie skontaktował się ze znajomym lub znajomymi przez komunikator i poprosił o szybką pożyczkę. Następnie pieniądze zostają przekazane za pomocą kodu BLIK i w ten sposób dochodzi utraty gotówki.

R e k l a m a | Dalsza część artykułu pod reklamą

– Pamiętajmy, że w przeciwieństwie do płatności tradycyjnym przelewem, transakcji dokonanych za pomocą kodu BLIK nie można już cofnąć. Oszust wpisuje bowiem niezwłocznie podany kod BLIK w bankomacie i wypłaca z niego pieniądze – przestrzega asp. sztab. Katarzyna Grela z wieluńskiej policji.

Co zrobić, aby nie paść ofiarą oszustów:

  • Stosować dwuskładnikowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych, bo wtedy o wiele trudniej je przejąć. Zalogowanie się z nieznanego urządzenia wymaga wówczas potwierdzenia poprzez SMS.
  • Bezwzględnie potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez komunikatory internetowe — najlepiej dzwoniąc bezpośrednio do takiej osoby. Wykonanie połączenia zajmie zaledwie kilka chwil, ale zyskamy potwierdzenie, że to rzeczywiście nasz znajomy potrzebuje pomocy i jemu przekazujemy pieniądze.
  • Sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej. Oszust nie wypłaci pieniędzy z wykorzystaniem kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji w naszym telefonie.
  • Zawsze chronić swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.

– Apelujemy, aby zawsze zachować czujność i bardzo ostrożnie podchodzić do wiadomości zawierających prośbę o pożyczenie pieniędzy – podkreśla asp. sztab. Katarzyna Grela.

R e k l a m a

ZOBACZ TEŻ

R e k l a m a
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
R e k l a m a
R e k l a m a

SPOŁECZNOŚĆ

8,940fanówPolub nas
827obserwującychObserwuj
8obserwującychObserwuj

KOMENTOWANE

R e k l a m a

NAJNOWSZE

R e k l a m a
0
Podziel się swoją opiniąx