R e k l a m a

Łódzkie dla młodych. Psycholog czeka na Messengerze i Snapchacie

R e k l a m a

Wakacje to dla wielu młodych ludzi czas odpoczynku, ale nie dla wszystkich. Problemy psychiczne, napięcia emocjonalne czy samotność nie znikają z końcem roku szkolnego. Dlatego Regionalny Interwencyjny Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży „Pogadajmytutaj” działa również w okresie letnim – codziennie, przez siedem dni w tygodniu, w godzinach od 18:00 do 21:00.

To inicjatywa prowadzona przez Samorząd Województwa Łódzkiego w ramach działalności Regionalnego Centrum Polityki Społecznej w Łodzi. Telefon zaufania to miejsce pierwszego kontaktu dla młodych osób zmagających się z kryzysem psychicznym, ale też przestrzeń do swobodnej rozmowy – anonimowej i bezpiecznej. Pomoc można uzyskać nie tylko przez telefon, ale także za pośrednictwem Messengera i Snapchata – czyli kanałów, z których młodzi ludzie korzystają na co dzień.

R e k l a m a | Dalsza część artykułu pod reklamą

– To niezwykle cenna inicjatywa, ważny element systemu wsparcia zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży – podkreśla Ewelina Fabijańska z Wydziału ds. Przeciwdziałania Uzależnieniom RCPS. – Jako jedni z pierwszych uruchomiliśmy pomoc również przez media społecznościowe, co okazało się skuteczne i naturalne dla młodych odbiorców.

Jak zaznaczają osoby obsługujące infolinię, zgłaszane problemy są bardzo zróżnicowane – od sytuacji kryzysowych, przez zachowania autodestrukcyjne i myśli samobójcze, aż po trudności rodzinne czy relacyjne. Często są to również rozmowy dotyczące codziennych emocji i potrzeb zwykłej obecności drugiego człowieka.

– Najmłodsi dzwoniący mają zaledwie 10–11 lat – mówi Anna Grabarczyk, koordynatorka projektu. – To często dzieci z mniejszych miejscowości, które nie mają w pobliżu specjalistycznego wsparcia. Naszym celem jest, by żadna z takich osób nie została sama z problemem.

Pomocy udzielają wykwalifikowani interwenci kryzysowi – psychologowie, psychotraumatolodzy, pedagodzy – wszyscy z doświadczeniem pracy z osobami w kryzysie psychicznym. Każda rozmowa ma charakter anonimowy, ale w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia interwenci mają obowiązek skontaktować się ze służbami ratunkowymi.

Kontakt ze specjalistami jest możliwy codziennie w godzinach 18:00 – 21:00:

  • przez Messenger: facebook.com/pogadajmytutaj
  • lub przez aplikację Snapchat
R e k l a m a

ZOBACZ TEŻ

R e k l a m a
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
R e k l a m a
R e k l a m a

SPOŁECZNOŚĆ

9,174fanówPolub nas
834obserwującychObserwuj
8obserwującychObserwuj

KOMENTOWANE

R e k l a m a

NAJNOWSZE

R e k l a m a
0
Podziel się swoją opiniąx