Łódzkie stawia na promocję własnych produktów i usług. Urząd Marszałkowski rozpoczął prace nad stworzeniem marki województwa, która będzie łączyć nowoczesność z bogatą tradycją kulinarną regionu. Oznaczenie ma stać się gwarancją jakości, smaku i pochodzenia, a jednocześnie skutecznym narzędziem promocji dla producentów i magnesem dla turystów.
Na początkowym etapie do współpracy zaproszono przedsiębiorców, rolników, kucharzy i instytucje zajmujące się żywnością. W kolejnych miesiącach w prace włączą się także przedstawiciele branży turystycznej i biznesu. – Chcemy, by marka Łódzkiego była rozpoznawalna i kojarzona z najlepszymi produktami wytworzonymi w naszym województwie – podkreślają przedstawiciele urzędu.
Oznaczenie marką będą mogły otrzymać m.in. regionalne miody, sery, wypieki, a także usługi związane z turystyką i agroturystyką. To szansa na dodatkowe wsparcie dla lokalnych producentów i restauratorów, a dla klientów – pewność, że wybierają wyroby najwyższej jakości.
Wzorcem dla tego typu działań jest już istniejąca marka „Dolina Pilicy zwolnij bieg…”, pod którą funkcjonują zarówno produkty spożywcze, jak i usługi oraz wydarzenia promujące region Tomaszowa Mazowieckiego i Spały.
Nowa marka województwa ma pokazać, że Łódzkie to nie tylko przemysł i historia, ale również prawdziwe skarby kulinarne i miejsca, które warto odkrywać.


