R e k l a m a

Wkrótce dowiemy się, jak może przebiegać nowa linia kolejowa z Wielunia do Chorzewa-Siemkowic

R e k l a m a

Wkrótce dowiemy się, jak przebiegnie nowa linia kolejowa z Wielunia do Chorzewa-Siemkowic. Rozstrzygnięto przetarg na opracowanie studium planistyczno – prognostycznego na realizację projektu, który został zgłoszony przez województwo do programu Kolej Plus.

Oferty w postępowaniu przetargowym złożyły trzy firmy. Najwięcej punktów w oparciu o przyjęte kryteria wyboru otrzymało polsko – hiszpańskie konsorcjum IDOM, które wykona dokumentację studialną za niecałe 1,9 miliona złotych. Urząd Marszałkowski w Łodzi, który prowadzi całą inwestycję, zapłaci za wykonanie dokumentacji tylko połowę tej kwoty. Drugą połowę weźmie na siebie Gmina Wieluń, co zatwierdzili wieluńscy radni miejscy podczas ostatniej sesji.

R e k l a m a | Dalsza część artykułu pod reklamą
Studium to dopiero podstawa do dalszej realizacji projektu

Celem zamówionego studium jest wypracowanie koncepcji, która będzie podstawą do dalszej realizacji projektu, a także opracowanie niezbędnej dokumentacji. Dokument ma zawierać m.in. prognozy ruchu, oszacowanie kosztów dla różnych wariantów infrastruktury, ocenę wpływu projektu na usprawnienie połączenia danego miasta z miastem wojewódzkim. Studium będzie stanowić podstawę opracowania przez PKP PLK kolejnego studium, tym razem projektowo-technicznego.

Przypomnijmy, że projekt zgłoszony do programu Kolej Plus obejmuje budowę linii łączącej linię kolejową nr 131 (Chorzew-Siemkowice) z linią kolejową nr 181 (Wieluń). W ten sposób Wieluń ma uzyskać kolejowe połączenie z Magistralą Węglową, a w konsekwencji łatwiejsze połączenie z Łodzią. Długość planowanej do wybudowania linii to ok. 30 km.

Droga do budowy nowej linii wciąż długa i wyboista

Plan zakłada realizację i zakończenie robót do 2028 roku, ale warunkiem jest uzyskanie dofinansowania z rządowego programu Kolej Plus, o co nie będzie łatwo. Budżet programu wynosi bowiem 6,6 mld złotych, a łączna wartość przedsięwzięć zgłoszonych do dofinansowania to aż 30 mld zł. Łatwo więc policzyć, że zdecydowana większość zgłoszonych projektów nie załapie się na dofinansowanie.

Program Kolej Plus zakłada odbudowę, modernizację i przywracanie do życia torów kolejowych, a także budowę nowych. Ma zapewnić m.in. połączenia do miast, które obecnie takiej komunikacji nie mają, bądź unowocześnić ją. 85 proc. wartości planowanych inwestycji będzie finansowało państwo. Pozostałe 15 proc. kosztów inwestycji to wkład własny samorządów.

R e k l a m a

ZOBACZ TEŻ

R e k l a m a
Subskrybuj
Powiadom o
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Łukasz S
3 lat temu

Rozkład jazdy – jazda z k*****

R e k l a m a
R e k l a m a

SPOŁECZNOŚĆ

8,560fanówPolub nas
804obserwującychObserwuj
8obserwującychObserwuj

KOMENTOWANE

R e k l a m a

NAJNOWSZE

R e k l a m a
1
0
Podziel się swoją opiniąx