R e k l a m a

Ile kalorii spalamy w trakcie biegania?

R e k l a m a

Nie da się ukryć, że aktywność fizyczna jest kluczowa przy zrzucaniu zbędnych kilogramów. Bieganie jest niemalże najprostszą i najtańszą aktywnością fizyczną, na którą każdy sobie może pozwolić. Niemniej jednak, aby tracić na wadze koniecznie trzeba wiedzieć jak często, w jaki sposób oraz przez jakie dystanse biegać. Przeczytaj nasz artykuł, a poznasz odpowiedzi na te pytania.

Jak wyliczyć swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne?

Badania mówią, że na każdy kilogram naszego ciała spalamy 22 kilokalorie poprzez same czynności życiowe, którymi są oddychanie, poruszanie się i tak dalej. Niemniej jednak warto pamiętać, że każda osoba powinna wyliczać swoje zapotrzebowanie kaloryczne w indywidualny sposób, ponieważ jest ono zależne od wieku, płci, aktywności fizycznej oraz wzrostu. Przykładowo kobieta, która waży 50 kilogramów przy wzroście 170 cm oraz średniej aktywności fizycznej będzie potrzebować około 2000 kilokalorii, natomiast kobieta z taką samą wagą i aktywnością fizyczną ale przy wzroście 155 cm będzie potrzebować już 1850 kilokalorii. Zapotrzebowanie kaloryczne można obliczyć w dostępnych w sieci kalkulatorach, wystarczy w nie wpisać swoje dane bądź za pomocą wzoru Harrisa-Benedicta. Jeżeli chcesz zredukować swoją wagę to od wyliczonego dziennego zapotrzebowania kalorycznego należy odjąć około 300 – 400 kalorii.

Ile kalorii spalamy podczas biegu?

Przyjmuje się, że w trakcie biegu spalamy aż 65 kalorii w ciągu jednego i pół przebiegniętego kilometra (więcej informacji na https://alenergy.eu/ILE-KALORII-SPALAMY-PODCZAS-BIEGANIA-blog-pol-1633507264.html). Pamiętaj jednak, że im szybciej będziesz biegł, tym więcej kalorii spalisz. Załóżmy, że przez jedną godzinę biegniemy tempem 6:0, przebiegniemy wtedy 10 kilometrów, a ilość spalonych kalorii wyniesie 620. Natomiast jeżeli przy takim samym czasie będziesz biec tempem 4:0, to pokonasz 15 kilometrów i spalisz aż 930 kalorii! Czy wiesz, że bieg interwałowy pozwoli nam spalić najwięcej kalorii? Taki bieg polega na tym, że biegając pokonywane są szybkie odcinki, które przeplatywane są przerwą na chwilowy odpoczynek. Taki godzinny bieg pozwoli Ci spalić nawet tysiąc kalorii. Pamiętaj też, że po tak intensywnej aktywności fizycznej następuje tak zwany okres zwiększonego posiłkowego zapotrzebowania na tlen, który trwa nawet do czterdziestu ośmiu godzin, w trakcie których nasze ciało korzysta z odłożonego przez nasz organizm tłuszczu. Jednak miej na uwadze, że bieg interwałowy jest naprawdę bardzo wycieńczającym i trudnym biegiem, który zdecydowanie przeznaczony jest dla doświadczonych i wprawionych biegaczy. Jeżeli natomiast jesteś początkującym biegaczem, który chce spalić jak największą ilość kalorii to polecamy Ci rozważyć wydłużenie czasu w jakim wykonujesz trening bądź po prostu zwiększenie jego intensywności. Miej równie na uwadze zasadę 10%, według której należy nie zwiększać dystansu oraz intensywności treningu o więcej niż dziesięć procent tygodniowo. Dzięki temu Twój organizm nie będzie się nadto przemęczał, ponadto pozwoli Ci to uniknąć przetrenowania oraz kontuzji, których możesz doznać z powodu zbyt dużego przemęczenia organizmu.

R e k l a m a

ZOBACZ TEŻ

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
R e k l a m a

SPOŁECZNOŚĆ

5,096fanówPolub nas
613obserwującychObserwuj

KOMENTOWANE

R e k l a m a

NAJNOWSZE

R e k l a m a
0
Podziel się swoją opiniąx