Oszuści podający się za pracowników banku szukają ofiar wśród mieszkańców naszego regionu. Podczas rozmowy telefonicznej oszust uzyskuje dostęp do konta swojej ofiary i zgromadzonych na nim pieniędzy.
Jak informuje st. asp. Katarzyna Grela z wieluńskiej policji, od jakiegoś czasu funkcjonariusze otrzymują sygnały o tego typu oszustwach.
– Tym razem ofiarą oszustów padł mieszkaniec powiatu wieluńskiego, który uwierzył fałszywemu pracownikowi banku, że jego pieniądze zgromadzone na koncie są zagrożone. Następnie zasugerowano mu ich ochronę i ulokowanie na innym „bezpiecznym koncie” poprzez dokonywanie wpłat przy wykorzystaniu kodów BLIK – relacjonuje st. asp. Katarzyna Grela. Jak dodaje, tym sposobem pieniądze trafiły w ręce oszustów. Mężczyzna stracił ponad 10 tysięcy złotych.
Policjanci apelują o ostrożność i przypominają:
- Pracownicy banku nigdy nie proszą podczas rozmowy o login lub hasło do bankowości internetowej.
- Pracownicy banku nigdy nie proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania lub uzyskanie zdalnego dostępu do komputerów klientów.
- Pracownicy banku nigdy nie proszą o pełen numer karty i kod CVV.
- Jeśli masz wątpliwości, czy rozmawiasz z pracownikiem banku – rozłącz się, sprawdź numer na stronie internetowej i oddzwoń.