R e k l a m a

Komunikacja miejska w Wieluniu. Przesiądziemy się do mniejszych autobusów?

R e k l a m a

Wieluński magistrat rozpisał nowy przetarg na obsługę komunikacji miejskiej. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, dotychczasowy tabor będzie wozić mieszkańców Wielunia i okolic jeszcze tylko do końca lipca 2022 roku. Później na trasy powinny wyjechać już całkiem inne autobusy – być może sporo mniejsze od obecnych.

Dobiega końca umowa wieluńskiego ratusza z firmą PKS Wieluń na świadczenie przewozów w ramach komunikacji miejskiej. Obecny kontrakt obowiązuje od 1 sierpnia 2018 roku do 31 lipca 2022 roku. Za wożenie mieszkańców Wielunia i okolic przez równe cztery lata lokalny przewoźnik zażyczył sobie w ostatnim przetargu ponad 5,5 miliona złotych.

Jako że obecny kontrakt wkrótce się zakończy, ratusz ogłosił już nowy przetarg. Mogą w nim wystartować przewoźnicy z całej Polski, pod warunkiem, że zapewnią 12 autobusów wraz z kierowcami oraz zaplecze techniczne dla pojazdów, zlokalizowane nie dalej, niż 100 kilometrów od granic gminy Wieluń. Autobusy będą jeździć według tego samego rozkładu jazdy i oczywiście pozostaną bezpłatne.

Pasażerowie będą musieli się zmieścić w mniejszych autobusach?

Obecnie mieszkańców gminy Wieluń wożą autosany h7, z których trzy należą do miasta, a pozostałe dziewięć zapewnia przewoźnik. Kursujące po Wieluniu pojazdy są już dosyć leciwe, bo wyprodukowano je w latach 2004 – 2008. Większość autobusów posiada część niskopodłogową, istotną z punktu widzenia osób niepełnosprawnych oraz podróżujących z dziecięcymi wózkami. Autosany mieszczą najczęściej około 45 – 50 osób, w tym niemal 20 na miejscach siedzących.

Nie można wykluczyć, że pojazdy, które wyjadą na ulice od 1 sierpnia tego roku, będą mniejsze od obecnych. Wieluński ratusz dopuszcza taką możliwość, co zapewne nie ucieszy osób korzystających z komunikacji miejskiej w godzinach szczytu. W warunkach nowego przetargu zaznaczono, że autobusy mają mieć co najmniej 32 miejsca dla podróżnych, w tym co najmniej 10 siedzących. Takie wymagania spełniają nawet typowe busy – na przykład mercedes sprinter city w największej wersji. Oczywiście przewoźnik, który wygra przetarg, będzie mógł wystawić większe pojazdy, ale zależeć to będzie wyłącznie od jego dobrej woli. Dobra wiadomość natomiast jest taka, że pojazdy będą musiały być nowsze od obecnych. Miasto nie dopuści autobusów wyprodukowanych wcześniej, niż w 2012 roku.

Czego jeszcze wymaga magistrat? Przede wszystkim co najmniej dwóch tablic elektronicznych w każdym autobusie – z przodu i z tyłu pojazdu – oraz wyposażenia każdego autobusu w nadajnik GPS zsynchronizowany z systemem wielun.kiedyprzyjedzie.pl. Oferty w przetargu można składać do 28 kwietnia 2022 roku, a umowa z nowym przewoźnikiem ma zostać podpisana na 4 lata. Kontrakt będzie obowiązywać od 1 sierpnia 2022 roku do 31 lipca 2026 roku.

R e k l a m a

ZOBACZ TEŻ

R e k l a m a
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
R e k l a m a

SPOŁECZNOŚĆ

7,023fanówPolub nas
763obserwującychObserwuj

KOMENTOWANE

R e k l a m a

NAJNOWSZE

R e k l a m a
0
Podziel się swoją opiniąx