Dawna „ósemka” na terenie powiatu wieluńskiego stanie się drogą powiatową. Tak zdecydował Sejmik Województwa Łódzkiego. Do tej pory, od czasu oddania do użytku północnej obwodnicy miasta, droga w dawnym śladzie była utrzymywana przez województwo.
14-kilometrowa trasa zaczyna się na węźle „Biała” w rejonie przejazdu kolejowego w Dąbrowie, a następnie przebiega m.in. przez Wieluń (ulice: Wrocławska, Traugutta, Głowackiego, Warszawska), Olewin i Sieniec. Do tej pory była to droga wojewódzka nr 488. Teraz, decyzją Sejmiku Województwa Łódzkiego, droga przejdzie na własność powiatu wieluńskiego.
Na posiedzeniu 27 września 2022 r., przy 20 głosach za i 13 przeciw sejmik podjął uchwałę o pozbawieniu DW 488 statusu drogi wojewódzkiej i przekazaniu jej pod zarząd powiatu. Radni sejmiku mogli to zrobić bez konieczności pytania wieluńskiego starostwa o zgodę. Co teraz? Z jednej strony lokalni samorządowcy mogą lepiej i szybciej odpowiadać na potrzeby i uwagi mieszkańców, niż urzędnicy z Łodzi. Z drugiej zaś strony nie jest tajemnicą trudna sytuacja finansowa powiatu wieluńskiego, na którego barki spadnie utrzymanie drogi.
Jak zdradził Mirosław Kukliński, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich, koszty utrzymania DW 488 oscylują w granicach 33 tysięcy złotych rocznie za każdy kilometr. Roczne utrzymanie drogi kosztowało więc budżet województwa nieco ponad 450 tys. złotych. Teraz te wydatki przejdą na barki Starostwa Powiatowego w Wieluniu. Do tego trzeba doliczyć ewentualne nakłady na większe remonty lub modernizacje, które z pewnością prędzej czy później staną się niezbędne.