R e k l a m a

Wieluń: Zobaczyliśmy busy, które obsłużą komunikację miejską. Burmistrz: „To kompromis”

R e k l a m a

Firma ABX2bus zaprezentowała busy, które od 1 listopada br. pojawią się na ulicach gminy Wieluń. Pojazdy są znacznie mniejsze od autobusów wykorzystywanych w komunikacji miejskiej do tej pory. Burmistrz Paweł Okrasa w rozmowie z nami stwierdził, że to kompromis pomiędzy komfortem podróżnych, a ceną usługi.

ABX2bus w przetargu na 4-letnią obsługę komunikacji miejskiej pokonał firmę PKS Wieluń, która świadczyła tę usługę do tej pory. Busy nowego przewoźnika po raz pierwszy wyjadą na ulice miasta i gminy już 1 listopada.

Już na pierwszy rzut oka nowe pojazdy znacznie różnią się od autobusów wykorzystywanych do tej pory w komunikacji miejskiej. Sprawiają wrażenie pojazdów przystosowanych bardziej do przewozów dalekobieżnych, niż do linii miejskich, charakteryzujących się dużą wymianą pasażerów. Zapytaliśmy burmistrza Pawła Okrasy, jak ocenia busy zaprezentowane przez przewoźnika z gminy Rudniki.

– Taką specyfikację przygotowaliśmy. Uznaliśmy, że to jest pewien kompromis między komfortem, a ceną, którą będziemy musieli zapłacić za tego typu usługi. Dla nas ważne jest, że są to nowe busy, czyli nie będzie problemu z przyjazdem, z tym, że jakiś tam się popsuje w trasie. To na pewno też poprawi estetykę przejeżdżającej przez miasto komunikacji miejskiej – odpowiedział nam Paweł Okrasa. Jak dodał, jego zdaniem to, czy ten tabor jest właściwy, okaże się dopiero „w praniu”.

– Tak że poczekajmy te kilka tygodni, zanim zaczną kursować. Wykonawca ma zapewnić dowóz wszystkich zainteresowanych skorzystaniem z komunikacji miejskiej i wierzymy, że tak będzie – przekonuje Okrasa w rozmowie z INFO Wieluń.

Miasto wymagało co najmniej 32 miejsc w każdym busie. Czy tyle będzie?

W warunkach przetargu wieluński magistrat zapisał, że autobusy kursujące na liniach miejskich muszą mieć co najmniej 32 miejsca. Sprawdziliśmy dwa zaprezentowane przed ratuszem busy w rządowej bazie danych „Bezpieczny autobus”. Według zawartych tam informacji, każdy z tych busów ma tylko 20 miejsc siedzących i 3 stojące, co daje łącznie 23 miejsca, zamiast wymaganych 32. Podzieliliśmy się naszymi spostrzeżeniami z burmistrzem.

– Nie wiem, skąd rządowa strona „Bezpieczny autobus” bierze dane. My musimy mieć dostarczone dowody rejestracyjne busów i w tych dowodach musi być taka ilość miejsc, jaka była w specyfikacji. Tutaj zostało to sprawdzone przez pracowników gminy i nie sądzę, żeby było inaczej – odpowiada Paweł Okrasa.

Burmistrz: „Żaden pasażer nie zostanie na przystanku”

Nawet jednak jeśli busy będą mieć po 32 miejsca, to na niektórych liniach w godzinach szczytu ta liczba może okazać się niewystarczająca. Obecnie wykorzystywane autobusy mają w granicach 50 – 55 miejsc i niejednokrotnie ich pojemność jest wykorzystywana w pełni, co można zauważyć zwłaszcza przed godziną 8:00 w dni robocze. Czy po zmianie przewoźnika i taboru może się więc zdarzyć, że część podróżnych zostanie na przystankach?

– Żaden pasażer nie zostanie na przystanku. Jeśli będzie potrzeba, to wykonawca będzie puszczał dwa busy na tych newralgicznych kursach – zapewnił nas Paweł Okrasa.

Warto dodać, że nowe pojazdy wykorzystywane w komunikacji miejskiej będą wyposażone w szereg udogodnień dla pasażerów. Będzie to m.in. klimatyzowane wnętrze, gniazda USB celem ładowania telefonów, czy też wygodne fotele dla podróżujących. Komunikacja miejska, tak jak do tej pory, będzie bezpłatna.

fot. Urząd Miejski w Wieluniu
R e k l a m a

ZOBACZ TEŻ

R e k l a m a
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Henryk Markoni
19 dni temu

Gniazda USB:) Nawet w samolocie trzeba dopłacić za miejsce z USB, a w Wieluniu na zawołanie.

R e k l a m a

SPOŁECZNOŚĆ

7,037fanówPolub nas
765obserwującychObserwuj

KOMENTOWANE

R e k l a m a

NAJNOWSZE

R e k l a m a
1
0
Podziel się swoją opiniąx