ZUS przypomina, że na wizytę w placówce można umówić się przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS lub telefon w dogodnym dla siebie terminie. Dzięki takiej rezerwacji nie trzeba czekać w kolejce na obsługę.
– Klient oczywiście sam może zdecydować, kiedy i o jakiej godzinie przyjść do ZUS-u, by załatwić swoją sprawę i nie musi koniecznie rezerwować wizyty. Jeśli jednak skorzysta z tej możliwości, nie będzie musiał czekać na obsługę w kolejce. Są dwa sposoby rezerwacji wizyty w ZUS: elektroniczny lub telefoniczny – wyjaśnia Monika Kiełczyńska z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Rezerwacja elektroniczna
Aby zarezerwować wizytę elektronicznie, wystarczy zalogować się na swój profil PUE ZUS i wybrać opcje [Wizyty] > [Rezerwacja wizyty]. Następnie wybieramy jednostkę ZUS, w której chcemy zarezerwować wizytę i temat sprawy, który nas interesuje. To mogą być: emerytury i renty, firmy i pracujący, świadczenia dla rodzin (np. 500+), zasiłki i świadczenia rehabilitacyjne, obsługa osób niesłyszących, czy profil PUE i profil zaufany.
Po wybraniu sprawy, jaką chcemy załatwić, wyświetli się kalendarz z bieżącym tygodniem i dostępne terminy rezerwacji wizyt. Pierwszą wizytę można zaplanować już na ósmą rano, ostatnią na godzinę 14:40, a w poniedziałki nawet na godzinę 16:40. Pamiętajmy, że w każdej chwili można odwołać umówioną wizytę. Wystarczy na PUE ZUS w zakładce [Wizyty] wybrać opcję [Przegląd i anulowanie rezerwacji].
Rezerwacja telefoniczna
Klienci, którzy nie mają jeszcze konta na PUE ZUS, taką wizytę mogą zarezerwować telefonicznie. Rezerwacja wizyt w placówkach II Oddziału ZUS w Łodzi i podlegających mu jednostkach (w Łodzi przy ul. Łęczyckiej, w Pabianicach, Zduńskiej Woli, Sieradzu, Wieluniu, Wieruszowie, Pajęcznie, Poddębicach) odbywa się pod numerem 43 824 73 20.
Podczas rezerwacji wizyty trzeba podać swoje dane – imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Dodatkowo należy wskazać placówkę, w której ma się odbyć wizyta, sprawę, jaką chce się omówić z ekspertem ZUS oraz podać dzień i godzinę wizyty. Na podany przez klienta numer telefonu zostanie wysłana wiadomość SMS z terminem oraz numerem rezerwacji wizyty. Numer rezerwacji wizyty należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania numerków w placówce ZUS.
E-wizyta w ZUS
Nie trzeba przychodzić do ZUS-u, by załatwić swoje sprawy, choć oczywiście można i to bez wcześniejszej rezerwacji wizyty. Pamiętajmy jednak, że Zakład Ubezpieczeń Społecznych oferuje też e-wizyty, czyli wideorozmowy z pracownikiem ZUS.