R e k l a m a

Dzień Babci i Dzień Dziadka. Wieluńscy policjanci rozmawiali z seniorami

R e k l a m a

Z okazji zbliżającego się Dnia Babci i Dziadka wieluńscy mundurowi przeprowadzili akcję promującą bezpieczeństwo wśród seniorów. Stróże prawa przestrzegali osoby starsze przed oszustami oraz wręczali im elementy odblaskowe.

Policjanci z myślą o bezpieczeństwie osób starszych zorganizowali akcję, podczas której rozdawali ulotki oraz elementy odblaskowe. Spotkanych na ulicach miasta seniorów przestrzegali przed oszustwami na tzw. wnuczka, pracownika banku czy podczas zakupów internetowych. Stróże prawa radzili, jak zachować się w sytuacji, kiedy dzwoni do nas oszust oraz prosili seniorów o zachowanie ostrożności w kontaktach z nieznajomymi.

R e k l a m a | Dalsza część artykułu pod reklamą

– Policjanci przekazywali również osobom starszym elementy odblaskowe oraz instruowali na temat bezpiecznego poruszania się po drogach. Wskazywali na konieczność używania elementów odblaskowych poza obszarem zabudowanym po zmroku, zwłaszcza w okresie zimowym. Podkreślano, jak ważne jest to, by niechronieni uczestnicy ruchu drogowego byli widoczni dla zmotoryzowanych użytkowników dróg – informuje asp. sztab. Katarzyna Grela z wieluńskiej policji.

Jak nie dać się oszukać fałszywemu wnuczkowi, pracownikowi banku czy policjantowi?

  • Zachowaj ostrożność w kontaktach z obcymi. Pamiętaj, że przez telefon każdy może podawać się za inną osobę.
  • Nigdy nie przekazuj gotówki osobom nieznajomym.
  • Nie informuj nikogo telefonicznie o ilości pieniędzy czy kosztownościach, które masz w domu lub przechowujesz w banku.
  • Pamiętaj! Prawdziwi policjanci nigdy nie proszą o przekazanie pieniędzy bądź zaciągnięcie kredytu.
  • Jeśli osoba dzwoniąca nalega i prosi o podanie danych wrażliwych, nigdy nie ulegaj presji i nie podawaj przez telefon danych do konta bankowego, tj. loginu, hasła, kodów autoryzacyjnych, kodów blik. Pracownik banku ani policjant nigdy nie mogą o to prosić.
  • Nie instaluj na polecenie osoby dzwoniącej żadnych aplikacji lub oprogramowania, które rzekomo ma monitorować bezpieczeństwo na koncie lub pomóc w zablokowaniu nieautoryzowanej wypłaty środków.
  • W przypadku jakichkolwiek wątpliwości i podejrzeń należy jak najszybciej powiadomić Policję, telefonując pod numer 112.

– Dla dobra naszych ukochanych babć i dziadków pamiętajmy o nich nie tylko w ten wyjątkowy dla nich dzień, ale w ciągu całego roku. Rozmawiajmy o różnego rodzaju zagrożeniach, które czyhają na seniorów. Informujmy ich o podobnych oszustwach, o których wcześniej słyszeliśmy lub czytaliśmy – podkreśla Katarzyna Grela.

R e k l a m a

ZOBACZ TEŻ

R e k l a m a
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
R e k l a m a
R e k l a m a

SPOŁECZNOŚĆ

8,883fanówPolub nas
814obserwującychObserwuj
8obserwującychObserwuj

KOMENTOWANE

R e k l a m a

NAJNOWSZE

R e k l a m a
0
Podziel się swoją opiniąx