R e k l a m a

Uwaga na oszustów. Podszywają się pod ZUS w sprawie wniosków o 800 plus

R e k l a m a

Do ZUS-u zgłaszają się klienci, którzy otrzymali wiadomość e-mail z linkiem do wniosku, który pozwoli podwyższyć świadczenie wychowawcze z 500 do 800 złotych. To oszustwo – informuje ubezpieczyciel i dodaje, że nie wysyła takich wiadomości a świadczenie jest podnoszone automatycznie.

Do jednej z placówek ZUS-u zgłosili się klienci, którzy otrzymali e-maila z prośbą o uaktualnienie swoich danych w celu wypłaty świadczenia wychowawczego w wyższej wysokości, tj. 800 zł zamiast 500 zł. Do treści dołączony był link, w który należało kliknąć, by przełączyć się do formularza.

R e k l a m a | Dalsza część artykułu pod reklamą

– Na szczęście klienci, którzy zgłosili się do ZUS-u, nie dali się nabrać na to oszustwo. Teraz apelujemy do innych osób, które być może także otrzymały taką wiadomość, by w żadnym przypadku nie odpowiadały na nią, ani tym bardziej nie otwierały zawartych w korespondencji załączników czy linków – przestrzega Monika Kiełczyńska z ZUS. Jak dodaje, zazwyczaj takie wiadomości mają na celu wyłudzenie naszych danych z formularza, zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do wrażliwych danych.

ZUS nie kieruje drogą mejlową informacji z linkiem, a świadczenie wychowawcze od stycznia 2024 r. jest podnoszone do kwoty 800 zł automatycznie przez ZUS, więc nie trzeba składać wniosku.

– Przypominam, że rodzice, którzy mają prawo do świadczenia na obecnie trwający okres świadczeniowy, czyli od 1 czerwca 2023 r. do 31 maja 2024 r., mają świadczenie wychowawcze podwyższone do 800 zł od stycznia br. automatycznie przez ZUS bez potrzeby składania wniosku – mówi Monika Kiełczyńska.

Wnioski na nowy okres świadczeniowy, który rozpocznie się 1 czerwca 2024 r. i będzie trwał do końca maja 2025 r., będzie można składać od 1 lutego br. Składanie wniosków odbywa się za pośrednictwem PUE ZUS, bankowości elektronicznej, portalu Emp@tia i aplikacji mZUS. – Nie ma więc możliwości składania wniosku poprzez przesłany pocztą link, czy załącznik – dodaje Kiełczyńska.

W sytuacji, gdy ktokolwiek z klientów ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, może skontaktować się z najbliższą placówką ZUS-u lub zadzwonić pod numer: 22 560 16 00. Może też napisać maila na adres: cot@zus.pl

R e k l a m a

ZOBACZ TEŻ

R e k l a m a
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
R e k l a m a
R e k l a m a

SPOŁECZNOŚĆ

8,688fanówPolub nas
805obserwującychObserwuj
8obserwującychObserwuj

KOMENTOWANE

R e k l a m a

NAJNOWSZE

R e k l a m a
0
Podziel się swoją opiniąx