R e k l a m a

Jak ważne jest prowadzenie kampanii reklamowych Google Ads?

R e k l a m a

Zastanawiasz się nad prowadzeniem kampanii Google Ads dla swojej firmy? W poniższym artykule znajdziesz m.in. informacje, dla kogo może się sprawdzić, dlaczego warto się na nią zdecydować i z jakim budżetem trzeba się liczyć. 

Czym są kampanie Google Ads?

Google Ads (dawne Google Adwords) to system reklamowy, dzięki któremu dana firma lub osoba może wypromować się w internecie. Powstał prawie 25 lat temu, bo w 2000 roku, a obecną nazwę przyjął w 2018 roku – integruje wszystkie działania promocyjne, jakie można podjąć z wykorzystaniem Google.

R e k l a m a | Dalsza część artykułu pod reklamą

Korzystając z systemu użytkownicy mogą uzyskać dostęp do szerokiej gamy narzędzi promocyjnych. Można publikować reklamy:

  • w wyszukiwarce Google – w przypadku, kiedy użytkownik wpisze hasło powiązane z działalnością promowanej firmy,
  • na różnorodnych rodzajach portali – obecnie w sieci Google jest ponad 2 mln stron z całego świata. Tam mogą właśnie być publikowane banery.

Kampanie Google Ads działają jak aukcje, co oznacza, że reklamodawcy mają za zadanie określić maksymalną kwotę, którą mogą zapłacić za kliknięcie,  za tysiąc wyświetleń reklam lub np. za konwersję.

Dla kogo sprawdzą się kampanie Google Ads?

Można śmiało powiedzieć, że kampania Google Ads sprawdzi się praktycznie dla każdej firmy. Sprawdzi się dla tych przedsiębiorców, którzy chcą skutecznie reklamować się na rynku i dodatkowo, szybko przełożyć te reklamy na efekty dla firmy. To świetne rozwiązanie dla firm, które chcą być obecne w sieci. Można dzięki temu dużo szybciej dotrzeć do potencjalnych klientów m.in. przez wizytówkę na Google. Google Ads to dobre rozwiązanie, aby wspierać sprzedaż, a także zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki. Jest to sposób, aby klienci dowiedzieli się o istnieniu Twojej firmy i chcieli zostać na dłużej.

Co ważne Google Ads jest globalnie powszechny, dzięki czemu reklamodawcy z różnych krajów mogą stosować go na całym świecie. Dzięki platformie dociera się do różnorodnych grup odbiorców, można promować produkty oraz usługi na międzynarodową skalę. Użytkownicy są wyłącznie zobowiązani do przestrzegania lokalnych przepisów i do polityki reklamowej, która obowiązuje w danym kraju.

Jak rozlicza się kampanie Google Ads?

Kampanie Google Ads mogą być rozliczane na kilka sposobów. W każdym z przypadków klient płaci za konkretny, mierzalny efekt. Wyróżniamy rozliczenia:

  • wyświetlanie reklamy przez klienta wskazanego w grupie docelowej – ten wskaźnik stosuje się często przy wyszukiwarce Google; stosowany jest tu wskaźnik CPM, to koszt za tysiąc wyświetleń;
  • kliknięcie w link, który prowadzi do strony klienta – w tym przypadku płaci się wyłącznie wtedy, gdy odwiedzający kliknie w ofertę;
  • innego rodzaju konwersja – może być to zapis do newslettera, pobranie ebooka, wypełnienie formularza czy połączenie wykonane do firmy.

Wiele aspektów jest zależnych od wskazanego typu kampanii oraz celów, które zostaną określone. W przypadku niektórych branż konkurencja jest duża, przez co również koszty kampanii będą wyższe.

Dlaczego warto prowadzić kampanie na Google Ads?

Aby rozpocząć korzystanie z Google Ads pierwszym krokiem jest utworzeniem konta na platformie Google Ads i zalogowanie się. Najpierw należy określić cel reklamowy i wybrać odpowiedni typ kampanii oraz ustalić budżet reklamowy. Samo prowadzenie kampanii reklamowych Google Ads wcale na początku może nie okazać się tak proste. Wtedy warto pomyśleć o firmie, która jest wyspecjalizowana w tej dziedzinie. Przykładem takiej firmy jest carted.pl. Po dokładnej analizie nie tylko wprowadzi treść reklamy, ale i wybierze odpowiednie słowa kluczowe, które są podstawą w tym, aby osiągnąć cele sprzedażowe lub wizerunkowe.

Czy korzystaliście już kiedyś z kampanii w Google Ads?

R e k l a m a

ZOBACZ TEŻ

R e k l a m a
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
R e k l a m a
R e k l a m a

SPOŁECZNOŚĆ

8,771fanówPolub nas
814obserwującychObserwuj
8obserwującychObserwuj

KOMENTOWANE

R e k l a m a

NAJNOWSZE

R e k l a m a
0
Podziel się swoją opiniąx