Z prędkością nawet 140 km/h pojadą pociągi po zmodernizowanych torach przez Działoszyn i Rusiec. Prace już się rozpoczęły.
Jak informuje nas zarządca infrastruktury, PKP PLK podpisały we wrześniu 2019 roku dwie umowy na zaprojektowanie i wykonanie robót na ponad 100-kilometrowym odcinku linii Kalina (Herby Nowe) – Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice. Po zakończeniu prac projektowych wykonawcy rozpoczęli roboty budowlane, które zakończą się w połowie 2023 roku.
– Wykonawca rozpoczął roboty na 14-kilometrowym odcinku od miejscowości Kalina do stacji Herby Nowe i Wręczyca. Prace trwają także na 11-kilometrowym szlaku Miedźno – Działoszyn. Roboty obejmują też łącznicę 704 Herby Stare – Herby Nowe – informuje nas Martyn Janduła z PKP PLK.
Remont powoduje też utrudnienia w kursowaniu dalekobieżnych pociągów przez Wieluń i Wieruszów, o czym szerzej pisaliśmy tutaj: Jak długo jeszcze potrwają utrudnienia dla pasażerów PKP Intercity z naszego regionu?
Efektem prac prowadzonych na linii przebiegającej przez Działoszyn ma być lepsza oferta przewozów pasażerskich oraz zwiększenie możliwości transportowych kolei między Śląskiem a portami Trójmiasta.
– Przebudowane tory i nowe urządzenia zabezpieczające umożliwią prowadzenie pociągów pasażerskich z prędkością do 140 km/h, a towarowych do 120 km/h. Zwiększy się również przepustowość trasy, tzn. pojedzie więcej składów. Sprawny przewóz ładunków wpłynie na rozwój gospodarki i regionu. Inwestycja zwiększy konkurencyjność kolei w stosunku do innych gałęzi transportu – przekonuje nasz rozmówca z PKP PLK.