Pochodzący z Wielunia poseł Prawa i Sprawiedliwości Paweł Rychlik spotkał się m.in. z przedstawicielem PKP PLK oraz z wiceministrem infrastruktury w sprawie połączeń kolejowych w naszym regionie.
Sprawa budowy połączeń kolejowych z Wielunia i Wieruszowa do Wrocławiem oraz Łodzi nie jest nowa. Przeszkodę na drodze do uruchomienia pociągów łączących nasz region ze stolicą Dolnego Śląska stanowi stan linii kolejowej nr 181 na odcinku Kępno – Oleśnica. Tymczasem uruchomienie połączenia kolejowego z Łodzią wymaga budowy całkowicie nowej trasy na odcinku Wieluń – Siemkowice. Oba te tematy były przedmiotem rozmów z udziałem posła Rychlika.
– Wczesnoporanne spotkanie w siedzibie Polskich Linii Kolejowych z prezesem Ireneuszem Merchlem, wiceministrem infrastruktury Andrzejem Bittelem oraz posłem z Wrocławia – Pawłem Hreniakiem daje duże nadzieje na to, że studenci z Wielunia i Wieruszowa na zajęcia będą mogli jechać bezpośrednio pociągiem – pisze w mediach społecznościowych poseł Paweł Rychlik i dodaje, że oczywiście sprawa kluczowej linii dotyczy nie tylko studentów.
Poseł Paweł Rychlik ocenił, że przebudowa linii 181 na odcinku Kępno – Oleśnica za kwotę niemal 200 mln złotych jest w bliskim zasięgu. Jak zaznaczył, więcej szczegółów w tej sprawie pojawi się niebawem. Poseł rozmawiał też o połączeniu naszego regionu z Łodzią.
– W tej kwestii marszałek Grzegorz Schreiber wypada zdecydowanie ponad normę w ramach programu Kolej+. Połączenie Wieluń – Siemkowice, a dalej Łódź i reszta świata, to dla marszałka priorytet. Sprawy nie posunęłyby się tak daleko, gdyby nie „nasz człowiek” w PKP, pan Stanisław Kokot z wieluńskiego Berlinka – podkreśla poseł Paweł Rychlik.
Dodajmy, że oba projekty infrastrukturalne dostały niedawno zielone światło od PKP PLK do walki o dofinansowanie w ramach programu Kolej+. Informowaliśmy o tym w oddzielnym artykule (kliknij). Oprócz tego warto przypomnieć, że marszałek województwa łódzkiego zbiera też uwagi do rozkładu jazdy pociągów. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.