R e k l a m a

Budżet obywatelski woj. łódzkiego: Znamy projekty, które wygrały w powiecie wieluńskim

R e k l a m a

Znamy wyniki tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego województwa łódzkiego. Z puli zadań dla powiatu wieluńskiego mieszkańcy wybrali cztery projekty, które dostaną dofinansowanie. Zdecydowanie najwięcej głosów oddano na zadanie „Pyszna z natury – Lista Produktów Tradycyjnych Made in Wieluń”.

W głosowaniu projekt uzyskał 1525 głosów – najlepszy wynik w powiecie wieluńskim. Zdecydowanie większość kart do głosowania zawierała zarówno głos na projekt z puli powiatowej „Pyszna z natury – Lista Produktów Tradycyjnych Made in Wieluń” oraz głos na projekt z puli wojewódzkiej „Bezpieczny pieszy. Aktywne przejścia na drogach wojewódzkich w gminie Wieluń”.

R e k l a m a | Dalsza część artykułu pod reklamą

– Dziękuję wszystkim ambasadorom projektu „Pyszna z natury – Lista Produktów Tradycyjnych Made in Wieluń”, każdemu, kto wspierał zbieranie podpisów, każdemu kto zagłosował. Lista osób, którym należą się podziękowania jest długa, bardzo długa. Głosowanie pokazuje, że Lokalną Markę Made in Wieluń tworzą mieszkańcy i producenci. To oni pokazują, że promocja tego co pyszne, co naturalne ma głęboki sens – mówi Karol Tomczyk, pomysłodawca projektu.

Zadanie polega na promocji produktów tradycyjnych województwa łódzkiego z terenu powiatu wieluńskiego wpisanych jak dotąd na listę ministra rolnictwa i rozwoju wsi oraz wszystkich innych produktów tradycyjnych, mających związek z ziemią wieluńską, wpisanych na listę produktów tradycyjnych do chwili rozpoczęcia realizacji projektu.

– Lista produktów tradycyjnych jest wciąż otwarta, więc warto rozważyć wpisanie się na listę – zachęca Tomczyk.

Zadanie obejmuje przeprowadzenie  konferencji  on-line,  konkursu,  kampanii informacyjnej  oraz  kiermaszu  produktów  wpisanych  na  LPT  z powiatu wieluńskiego.

Pozostałe projekty, które otrzymały dofinansowanie z budżetu obywatelskiego i będą realizowane w 2022 roku, to:

  • Zadanie EWI08 – „Turniej sołectw i gmin powiatu wieluńskiego” – koszt realizacji 40 tys. zł, otrzymało 803 głosy

Zadanie polega na zorganizowaniu turnieju, którego celem ma być upowszechnienie sportu wśród różnych grup społecznych. Inicjatywa będzie promować aktywny styl życia oraz integrację międzypokoleniową mieszkańców.

  • Zadanie EWI07 – „Co Ty wiesz o Łodzi – mieszkańcy powiatu wieluńskiego poznają zabytki i kulturę Łodzi” – koszt realizacji 40 tys. zł, otrzymało 566 głosów

Projekt obejmuje cykl sześciu wyjazdów mieszkańców Borowca do teatrów w Łodzi, połączonych ze zwiedzaniem miejsc godnych zobaczenia pod względem kulturalnym i historycznym np. Manufaktura, pałac Poznańskiego, ul. Piotrkowska, Park Ocalonych, Stacja Radegest, Muzeum Kinematografii, Księży Młyn, Muzeum Archeologiczne i Etnograficzne, palmiarnia, planetarium.

  • Zadanie EWI03 – „Wieluńskie smaki” – koszt realizacji 40 tys. zł, otrzymało 294 głosy

Zadanie polega na zorganizowaniu w powiecie wieluńskim przy szkole gastronomicznej stoisk – straganów, na których będą mogli swoje produkty wystawiać lokalni producenci żywności, rolnicy, ogrodnicy, artyści, ale także inne produkty związane z regionem. Stragany będą dostępne przez tydzień.

Celem jest budowanie tożsamości lokalnej i świadomości potencjału producenckiego powiatu. Lokalizacja – przy szkole – nie jest przypadkowa, chodzi o budowanie świadomości produktu regionalnego wśród młodzieży, przyszłych restauratorów, przedsiębiorców.

R e k l a m a

ZOBACZ TEŻ

R e k l a m a
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
R e k l a m a
R e k l a m a

SPOŁECZNOŚĆ

8,883fanówPolub nas
814obserwującychObserwuj
8obserwującychObserwuj

KOMENTOWANE

R e k l a m a

NAJNOWSZE

R e k l a m a
0
Podziel się swoją opiniąx