Najprawdopodobniej już wkrótce nastąpi zmiana przewoźnika obsługującego wieluńską komunikację miejską. Jeśli nie wydarzy się nic niespodziewanego, to firmę PKS Wieluń zastąpi na liniach miejskich ABX2bus z gminy Rudniki.
Przetarg na czteroletnią obsługę wieluńskiej komunikacji miejskiej wszedł w decydującą fazę. O kontrakt rywalizował dotychczasowy przewoźnik – PKS Wieluń – oraz firma ABX2bus z gminy Rudniki. PKS wycenił cztery lata obsługi komunikacji miejskiej na kwotę około 11,7 mln złotych, a konkurent z gminy Rudniki na blisko 9,6 mln złotych. Tym samym PKS Wieluń wycenił każdy kilometr pokonany przez ich autobus na 7,56 zł netto, a ABX2bus – na 6,17 zł netto. Po niemal trzech tygodniach od otwarcia ofert oficjalnie wybrano jako najkorzystniejszą propozycję firmy ABX2bus.
Obecnie trwa ustawowy termin, w którym uczestnicy przetargu mogą złożyć ewentualne odwołania. Jeśli ich nie będzie lub zostaną rozpatrzone negatywnie, ratusz podpisze umowę z ABX2bus i tym samym zakończy długoletnią współpracę z PKS Wieluń. Poprawi się też wówczas standard podróżowania komunikacją miejską, bo ABX2bus zadeklarował obsługę kursów autobusami wyprodukowanymi w 2021 oraz 2022 roku. Pojazdy – zgodnie z wymogami przetargu – będą musiały być klimatyzowane i mieścić co najmniej 32 podróżnych, w tym minimum 10 na miejscach siedzących.
Obecnie PKS Wieluń jeździ na podstawie umowy „z wolnej ręki”
Dotychczasowy czteroletni kontrakt na obsługę komunikacji miejskiej wygasł 31 lipca 2022 roku. Tymczasem poprzedni przetarg, w ramach którego wykonawca miał obsługiwać komunikację miejską od 1 sierpnia, został unieważniony. Więcej o tym w naszym artykule Wieluń: Przetarg na komunikację miejską unieważniony. Co dalej z autobusami?
Zgodnie z zapewnieniami burmistrza, udzielonymi również naszemu portalowi, gmina nie pozostała bez autobusów miejskich. Ratusz podpisał z PKS-em umowę „z wolnej ręki” na obsługę komunikacji miejskiej przez trzy miesiące – od 1 sierpnia do końca października. Kwota trzymiesięcznego kontraktu – ustalona w drodze negocjacji – jest sowita, bo wynosi aż ponad 750 tys. zł, co daje 7zł za wozokilometr. Dla porównania, jeszcze do 31 lipca br. za każdy wozokilometr realizowany tymi samymi autobusami ratusz płacił PKS-owi 3,66 zł netto.
Ten wóz na zdjęciu to chyba Autosan H9. Fabryki już nie ma 20 lat, a wóz dalej jeździ. Siła polskiej inżynierii:)
Ważna informacja to to że znikną z dróg Wielunia stare niesprawne graty. Druga ważna informacja to to że nikt sie nie bedzie musial uzerac ze starymi nadetymi bucami którzy uprawnienia nabyli w PRL. Pozdrawiam
Firma z Jaworzna a nie z Rudnik,to ważna różnica