Mieszkańcy gminy Wieluń mogą już składać wnioski o zakup węgla na preferencyjnych warunkach. Wieluński ratusz przystąpił rządowego programu i rozpoczyna przyjmowanie wniosków od mieszkańców.
Podstawowym warunkiem zakupu węgla w preferencyjnej cenie jest uzyskane prawo do dodatku węglowego. Każdy uprawniony mieszkaniec gminy Wieluń, zainteresowany zakupem węgla, musi złożyć wniosek o zakup preferencyjny, określając w nim m.in. rodzaj opału (groszek, gruby lub miał). Formularze wniosku są dostępne:
- w wersji papierowej: w Urzędzie Miejskim w Wieluniu, Plac Kazimierza Wielkiego 1, 98-300 Wieluń (ratusz),
- w wersji elektronicznej: na stronie internetowej www.wielun.pl i w Biuletynie Informacji Publicznej.
Każdy uprawniony mieszkaniec gminy może po preferencyjnej cenie nabyć 1,5 tony opału do 31 grudnia 2022 r. oraz 1,5 tony opału po 1 stycznia 2023 r., nie później niż do 30 kwietnia 2023 r. Magistrat prosi osoby zainteresowane zakupem węgla w tym programie o możliwie jak najszybsze złożenie wniosku, co ma pomóc oszacować wielkość zapotrzebowania na opał.
Wnioski w wersji papierowej są przyjmowane w Urzędzie Miejskim w Wieluniu przy placu Kazimierza Wielkiego 1, 98-300 Wieluń od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 17:00 (w poniedziałek, 14 listopada 2022 r., od godz. 12:00 do 17:00).
Po przyjęciu węgla do punktu składowania gminni urzędnicy powiadomią mieszkańca o tym fakcie mailowo lub telefonicznie (w zależności od danych podanych przez mieszkańca we wniosku), wskazując jednocześnie sposób zapłaty i punkt odbioru węgla. Gmina nie będzie wysyłać w tej sprawie listownych zawiadomień tradycyjną pocztą.
Wieluński ratusz zastrzega, że nie ponosi odpowiedzialności za dostępność ani za jakość opału dostarczanego w ramach rządowego programu.
A gdzie są punkty składowania?
Super preferencyjne ceny i rządowe programy. I tak ja na końcu zapłacę, chociaż nie mam pieca, a co się nachapią rządowe programatorki i programatorzy, to ich.