R e k l a m a

Przebudowa drogi Wieluń – Działoszyn. Ruszą roboty na odcinku Ruda – Krzeczów

R e k l a m a

Na przełomie marca i kwietnia 2022 r. wystartowały prace na drodze wojewódzkiej nr 486 z Wielunia do Działoszyna. Obecnie robotnicy pracują na końcowym odcinku tej drogi w Działoszynie. Inwestycja powoli się „rozkręca” i wkrótce będzie można spodziewać się utrudnień również w innych miejscach.

Na pierwszy ogień poszedł odcinek DW 486 w Działoszynie, czyli ulice Wieluńska i Kościelna – od granic miasta do skrzyżowania z ulicą Szewską. Robotnicy zaczęli tam prace 30 marca 2022 r., a dla kierowców zmierzających do i z Działoszyna wytyczyli objazd przez Rudniki i Parzymiechy. Jak informowaliśmy w naszym poprzednim artykule, roboty miały zakończyć się w jeszcze w tym roku. Ten termin nie jest już jednak aktualny.

Jak dowiedzieliśmy się w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego, prace przedłużą się. Powodem opóźnienia jest odkrycie ludzkich szczątków oraz fundamentów zabytkowego muru, w związku z czym konieczne było przeprowadzenie prac archeologicznych.

– Termin został wydłużony do 30 czerwca 2023. Prace są już jednak bardzo zaawansowane i jest szansa, że zostaną zakończone wcześniej, ale jest to uzależnione od pogody – przekazuje nam biuro prasowe urzędu marszałkowskiego.

Roboty ruszą też na odcinku Ruda – Krzeczów

Robotników można spodziewać się wkrótce także na odcinku z Rudy do Krzeczowa. 21 listopada br. zarządca drogi przekazał plac budowy wykonawcy. Pierwszymi prowadzonymi pracami będzie wycinka drzew na odcinkach Ruda – Wierzchlas oraz Kolonia Krzeczowska / Kraszkowice – Krzeczów. Inwestycja jest prowadzona w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. To od decyzji wykonawcy zależy, kiedy wejdzie na plac budowy. Czasu na oddanie drogi do użytku jest jednak coraz mniej.

Całe zadanie, które ma się zakończyć w październiku 2024, jest podzielone na dwa etapy – jeden (działoszyński) o długości ok. 2,35 km oraz drugi (z Rudy do Krzeczowa) o długości ok. 8,42 km. Na blisko jedenastokilometrowym odcinku jezdnia zostanie poszerzona do siedmiu metrów. Powstanie też infrastruktura dla niechronionych uczestników ruchu: chodniki, przejścia dla pieszych czy oświetlenie, które pomoże również kierującym samochodami.

Wartość podpisanego w 2020 r. kontraktu to ponad 57 mln zł, co stawia inwestycję wśród największych przedsięwzięć drogowych samorządu województwa łódzkiego.

R e k l a m a

ZOBACZ TEŻ

R e k l a m a
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
R e k l a m a

SPOŁECZNOŚĆ

7,253fanówPolub nas
772obserwującychObserwuj

KOMENTOWANE

R e k l a m a

NAJNOWSZE

R e k l a m a
0
Podziel się swoją opiniąx