R e k l a m a

Pociągi z Wielunia do Wrocławia coraz bliżej. Otwarto oferty na modernizację linii kolejowej

R e k l a m a

PKP PLK zmodernizują i zelektryfikują odcinek Oleśnica – Kępno na linii kolejowej nr 181. Po zakończeniu prac nic nie będzie stało na przeszkodzie do uruchomienia bezpośrednich składów z Wielunia i Wieruszowa do Wrocławia.

Inwestycja ma kosztować ok. 600 mln zł. Efektem będą atrakcyjne podróże pociągiem m.in. do Wrocławia i Wielunia, lepsza obsługa podróżnych na 8 stacjach i przystankach. Projekt jest realizowany w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

R e k l a m a | Dalsza część artykułu pod reklamą

Przebudowa odcinka Kępno – Oleśnica wraz z elektryfikacją umożliwi powrót pociągów pasażerskich po ponad 20 latach. Nie będzie konieczności zmian lokomotyw z elektrycznych na spalinowe, co przełoży się na krótszy czas przejazdu. Wzrośnie przepustowość trasy, co oznacza, że będzie mogło nią jeździć więcej pociągów.

– Mieszkańcy otrzymają możliwość wygodnych podróży między województwem dolnośląskim, wielkopolskim i łódzkim – podkreśla Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. wykluczenia komunikacyjnego.

– Sukcesywnie modernizujemy linie kolejowe w całej Polsce. Dzięki przebudowie odcinka Kępno – Oleśnica, który będzie w przyszłości elementem szybkiego połączenia Wrocławia z Łodzią, pasażerowie otrzymają komfortowe połączenia międzywojewódzkie ekologicznym i efektywnym środkiem transportu, jakim jest kolej – zapowiada z kolei Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

Dzięki inwestycji poprawi się komfort obsługi pasażerów na trzech stacjach: Bralin, Syców, Jemielna Oleśnicka i pięciu przystankach: Perzów, Gęsia Górka, Stradomia, Poniatowice, Cieśle. Podróżni zyskają wygodniejsze warunki podróży dzięki nowym peronom wyposażonym w ławki, wiaty, informację pasażerską. Jasno oświetlone obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Perony będą wyższe, dzięki czemu wsiadanie i wysiadanie z pociągów będzie wygodniejsze.

Prace obejmą modernizację 53 kilometrów torów między Kępnem a Oleśnicą, w tym budowę sieci trakcyjnej na 46 kilometrach i przebudowę sieci na stacjach Kępno i Oleśnica. Zasilanie trasy w energię elektryczną zapewnią nowe podstacje trakcyjne Gęsia Górka i Poniatowice. Trasa zostanie przystosowana do obsługi pociągów pasażerskich z prędkością 160 km/h, a towarowych z prędkością 100 km/h.

W ramach inwestycji wymienione będą również tory oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Sprawny nadzór nad ruchem pociągów będzie prowadzony m.in. z nowej nastawni w Kępnie. Wzrost poziomu bezpieczeństwa przyniesie modernizacja 55 przejazdów kolejowo-drogowych, 5 mostów oraz 1 wiaduktu kolejowego.

Podpisanie umowy na zaprojektowanie prac i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 181 Herby Nowe – Oleśnica na odcinku Kępno – Oleśnica z elektryfikacją” nastąpi w IV kwartale 2023 roku. Realizacja inwestycji została zaplanowana do końca 2025 roku. Wartość robót przedstawiona w najkorzystniejszej ofercie to 578 mln zł netto. Inwestycja jest realizowana ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności.

Pamiętajmy, że równolegle toczą się prace przygotowawcze do budowy linii kolejowej z Wielunia do Chorzewa-Siemkowic, dzięki czemu możliwe będzie połączenie naszego regionu z Łodzią. Więcej na ten temat: Kolej z Wielunia do Łodzi. Podpisali umowę na zaprojektowanie nowej linii [FILM]

R e k l a m a

ZOBACZ TEŻ

R e k l a m a
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
R e k l a m a
R e k l a m a

SPOŁECZNOŚĆ

8,771fanówPolub nas
814obserwującychObserwuj
8obserwującychObserwuj

KOMENTOWANE

R e k l a m a

NAJNOWSZE

R e k l a m a
0
Podziel się swoją opiniąx