Trwa montaż systemu detekcji przejazdu na czerwonym świetle na wieluńskim skrzyżowaniu ulic 18 Stycznia, Krakowskie Przedmieście i Piłsudskiego. Kierowcy powinni mieć się na baczności!
Jak informuje nas Główny Inspektorat Transportu Drogowego, prace związane z montażem systemu RedLight na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego, Krakowskie Przedmieście i 18 Stycznia są na etapie końcowym.
– W najbliższych tygodniach planowany jest odbiór urządzeń. Jeżeli system przejdzie pozytywnie odbiory, początkowo, tak jak w przypadku każdej nowej lokalizacji i nowych urządzeń, będzie pracował w tzw. trybie testowym. Dopiero po zakończeniu testów zostanie przełączony w tryb rejestracji naruszeń – wyjaśnia GITD.
System RedLight będzie działał na zasadzie wideodetekcji. Zamontowane nad skrzyżowaniem kamery będą obserwować sygnalizatory świetlne i pojazdy. Jeśli kierowca wyjedzie poza sygnalizator podczas nadawania czerwonego światła, kamera zarejestruje to jako wykroczenie (mandat 500 zł i 15 punktów karnych). Podobnie zostanie zarejestrowana sytuacja, w której kierowca przejechał na „zielonej strzałce” do skrętu w prawo bez zatrzymania pojazdu przed sygnalizatorem (mandat 100 zł i 6 punktów karnych).
Co z odcinkowym pomiarem prędkości w Białej?
System RedLight, który wkrótce zacznie działać w Wieluniu, to nie jedyna inwestycja GITD w naszym regionie, mająca na celu zdyscyplinowanie kierowców. Kolejną jest montaż odcinkowego pomiaru prędkości na drodze krajowej nr 74 w gminie Biała.
– W przypadku odcinkowego pomiaru prędkości w lokalizacji Biała Pierwsza, CANARD GITD czeka na zakończenie prac prowadzonych przez zakład energetyczny, dopiero wtedy możliwe będzie wskazanie terminu uruchomienia urządzenia – informuje w rozmowie z nami biuro prasowe GITD.
CANARD jest już gotowy do uruchomienia systemu odcinkowego pomiaru prędkości w gminie Biała. System przeszedł proces legalizacji, nastąpiło również tzw. wzorcowanie odcinka drogi, który będzie kontrolowany oraz odbiór urządzeń. Trwa zatem już tylko oczekiwanie na doprowadzenie przyłącza energetycznego.
Czy system jest już podłączony?
Lepiej by rondo zrobili.. jadące ciężarówki z Częstochowy mają problem skręcić w lewo bo jadą od krakowskiego osobówki.. przejedzie jedna co najwyżej i to już na czerwonym zanim się zbierze.. ta sama sytuacja będzie od Piłsudskiego jadąc na wprost jest się blokowanym przez pojazdy skręcające w lewo..a nie stanę jeżeli mnie złapie światło czerwone za pasami bo ciężarówki nie skręca z częstochowskiej w lewo.. to będzie pralnia pieniędzy ..jak chcą to niech zrobią bezkolizyjne skręcanie w lewo i radar może se być ..
Głupota, robić taki system w jakim celu ? Poprawy bezpieczeństwa ? Czy wydojenia z nas pieniędzy i pozbawienia nas uprawnień ? Ma to sens, gdy jest sygnalizacja czasowa, wtedy kierowca wie co zrobić. Zwykle, gdy jeden pojazd chce skręcić w lewo czeka tak długo, aż włącza się czerwone światło. Kto jeździ to wie. Dziękujemy Wam rządzący !
Słuszna racja .
A to obowiązkowe zatrzymanie przed sygnalizatorem przy zielonej strzałce, jaki to ma cel.
Np taki, że piesi mogą mieć w tym czasie zielone światło.
Najwięcej mandatów otrzymają kierowcy przy zielonej strzałce. Czekają nas te same problemy co kierowców w Słupsku.