R e k l a m a

Pociągiem z Wielunia do Wrocławia? Przetarg na kolejne prace przygotowawcze rozstrzygnięty

R e k l a m a

Trwają przygotowania do uruchomienia ruchu pociągów pomiędzy Kępnem a Oleśnicą, co pozwoliłoby mieszkańcom Wielunia i regionu uzyskać bezpośrednie kolejowe połączenie z Wrocławiem. Kolejarze rozstrzygnęli właśnie kolejny przetarg w tej sprawie.

Zarządzająca infrastrukturą kolejową spółka PKP PLK 6 grudnia br. rozstrzygnęła przetarg na opracowanie i wykonanie analizy technicznej układu zasilania elektrotrakcyjnego na odcinku Kępno – Oleśnica linii kolejowej nr 181. Mówiąc prościej, chodzi o przygotowanie dokumentacji dla budowy sieci trakcyjnej, dzięki której pomiędzy Kępnem a Oleśnicą mogłyby jeździć elektryczne pociągi.

Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyła firma Infra – Centrum Doradztwa Sp. z o.o. z Warszawy, która wyceniła prace nad dokumentacją na 375 tys. zł netto. Zwycięzca będzie miał na wykonanie prac 6 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Obecnie linia kolejowa na odcinku Kępno – Oleśnica jest niezelektryfikowana, a w dodatku ze względu na zły stan techniczny infrastruktury występują tam liczne ograniczenia prędkości. Planowane jest wykonanie prac rewitalizacyjnych, dzięki którym linia ma zostać dostosowana do maksymalnej prędkości 120 km/h. Aby całość była wykonana kompleksowo, PKP PLK chce też zadbać o elektryfikację linii, dzięki czemu Wieluń, Wieruszów i Kępno mogłyby połączyć z Wrocławiem szybkie elektryczne pociągi.

Warto dodać, że są również szanse na budowę połączenia kolejowego Wielunia z Łodzią. Więcej na ten temat w naszym artykule: Pojedziemy pociągiem z Wielunia do Łodzi w półtorej godziny z przystankami w Rudzie, Wierzchlesie i Osjakowie? Można zatem mieć nadzieję, że w przyszłości będzie lepiej, ale póki co wiemy już na pewno, że w najbliższym czasie będzie… gorzej. Nasz region straci jedno z dwóch połączeń uruchamianych przez spółkę PKP Intercity. Więcej na ten temat: Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów. Wieluń straci jedno połączenie dalekobieżne.

R e k l a m a

ZOBACZ TEŻ

R e k l a m a
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Czesław
9 miesięcy temu

Warto podkreślić, że linia kolejowa łącząca Wieluń z Łodzią jest planowana w wariancie W1+2 przez Wierzchlas, Drobnice i Siemkowice do Chorzewa. I dobrze, bo każda gmina chce mieć dostęp do pociągu. Seniorzy pojadą do Wielunia i do Łodzi.

R e k l a m a

SPOŁECZNOŚĆ

6,914fanówPolub nas
734obserwującychObserwuj

KOMENTOWANE

R e k l a m a

NAJNOWSZE

R e k l a m a
1
0
Podziel się swoją opiniąx